Daisypath Wedding tickers

Saturday, July 4, 2009

Habib Jewels : Engagement Ring

Haaaa. It was last 2 weekends when we picked up our engagement ring. Bawah ni habib promoter yang layan kitorg masa kitorg memilih, membeli dan mengambil cincin, namanye Ramesh.
As previous posts pasal Habib Solitaire Extravaganza, kitorg tgk cincin2 GIA certificate makin bargain plak. Masa tu mmg hangen sangat dah kat si Ramesh ni. Masa kitorg sampai kat Habib Ampang Point utk menjemput cincin2 kami tu, aku pun ape lagi tembak si Ramesh ni ngan kata2 yang menunjukkan ketidakpuashati kat Habib Jewels Ampang Point, rasa mcm ditipu kan. Padahal baru je beli seminggu, dah jadi mcm tu. Sape lah yang tak meletup kan. Pastu si Ramesh ni lekas2 amik certificate aku dan compare ngan certificate yang ade kat Concourse KLCC tu, via telefon. Rupa2nye ade kekurangan sket kat cincin tu (flouresence aku nye cincin is none, yg kat klcc tu blue), and he claimed that my diamond quality is much more better. And he said that those yang dijual during exhibition is selective diamond and a little bit low quality as to compare with the one sold in the showroom. Meaning to say ade defect sket la.
Gambar atas dan bawah ni plak, this lady tgh menilik GIA Certificate no kat diamond tu, yelah mana lah tau kan tertukar ke ngan diamond lain, yang low quality and low carat daripada yang dia belikan utk aku kan, klo terlebih aku bukannye kisah sangat, malahan rasa bersyukur. =P
Mula2 ritu, Ramesh kata utk engravement kene charge rm10 satu huruf, and total up kitorg kene bayar rm160 lah kan. Pastu tetiba Ramesh cakap tak payah bayar utk engravement, Ramesh gave us FOC. Thank you, yeah... Akan tetapi, hati aku terdetik, adakah udang di sebalik batu yang menyebabkan promoter ni bagi kitorg FOC. Aku pun kenekan si Ramesh ni balik, he said, klo tak percaya what he told us, we can freely go and check at KLCC about the GIA diamond. Bukannye ape, kite sebagai consumer, seboleh2 nye tak mau ditipu buta2 oleh peniaga2 emas dan berlian ni, ye tak. =D

No comments: